Varumärket Toblerone bygger hela sitt varumärke runt en enda form – triangeln. Detta är tydligt och genomgående i deras produktsortiment.
Nedan ser ni en lösning på en displayförpackning som är skapad utifrån Toblerones varumärkesprofil. Företaget som tagit fram denna förpackning är Ducart Packaging Industries i Israel.
Källa: box vox
4 Responses
riktigt bra blogg. älskar förpackningsbesign och skulle nog jobbat med det om det inte blev DR/DM!
märk väl den dolda björnen i denna logotyp som många missar tills man påpekar det 🙂
/B
t: @tanered
Kul att du gillar förpackningsdesign och hittat min blogg! Va kul med logotypen, har inte lagt märke till den tidigare. //Sofia
riktigt bra blogg. älskar förpackningsbesign och skulle nog jobbat med det om det inte blev DR/DM!
märk väl den dolda björnen i denna logotyp som många missar tills man påpekar det 🙂
/B
t: @tanered
Kul att du gillar förpackningsdesign och hittat min blogg! Va kul med logotypen, har inte lagt märke till den tidigare. //Sofia