Förra helgen skickade jag ut mitt nyhetsbrev Inbox. Om du missade det, kan du lÀsa det hÀr.
Förra veckan lyssnade jag pÄ den tredje upplagan av studien Framtidens hÄllbaraste varumÀrken via en live-sÀndning frÄn Jung Relations och Ungdomsbarometern. Se kort sammanfattning nedan och ladda gÀrna ner hela rapporten via deras hemsida hÀr.
Under seminariet lÀrde vi bland annat kÀnna en ungdomsgeneration som befinner sig nÄgonstans mellan hopp och förtvivlan, vilka branscher de förvÀntar sig ska ta störst hÄllbarhetsansvar och vilka varumÀrken de förknippar mest med hÄllbarhet.
⹠87% av unga tycker det Àr viktigt att leva hÄllbart
⹠79% anser att företag och varumÀrken har ansvar att agera betydligt mer hÄllbart Àn vad de gör idag
⹠70% Àr besvikna pÄ hur Sveriges politiker agerar i miljö- och klimatfrÄgan
KĂ€lla: hallbaravarumarken.se
🤓 Som du ser pĂ„ bilden ovan ligger förpackningar och produkter som topp 3 vad som anses vara ett prioriterat hĂ„llbarhetsomrĂ„de för unga (18-35 Ă„r). Detta visar att förpackningens roll Ă€r superviktig i företagens hĂ„llbarhetsarbete framĂ„t.
No responses yet