I slutet av maj hölls finalen i den svenska upplagan av BillerudKorsnäs designtävling PIDA, Packaging Impact Design Award på Färgfabriken i Stockholm.
Årets tema var Bring the future! Studenternas uppdrag var att svara på frågan; Hur ser en hållbar förpackning ut år 2030?
Jag fick förtroendet att ingå juryn för andra gången, vilket jag tackar för! Jag fick också möjlighet att prata om förpackningstrender på temat hållbarhetsmålen 2030. Det var en mycket inspirerande och glädjefylld dag där alla bidragen återigen höll mycket hög standard vad gäller utförande, presentation och prototyper. Det är ingen lätt uppgift att sitta i juryn!
Jag kommer presentera dom bidragen som vann i respektive kategori. För att se alla fantastiska bidrag, klicka här.
Totalvinnare för dagen blev Bois, från Nackademin vars bidrag är en humoristisk förpackning för kalsonger! – Grattis! 🎉
Juryns motivering (engelska):
Level of innovation, sustainibility, feasability, shelf impact, userfriendliness, concept and Communication are some of the criterias we evaluate when reviewing this year’s nominees.
The winner scored high on all criterias, and especially performed a high level of creativity, strong communication and last but not least whit a big smile on our minds and humor.
Nedan följer vinnarna i respektive kategori:
WINNER Highest Level of Innovation: DEEP 👇
Juryns motivering (engelska):
A unique packaging range that caught our eyes instantly. This category really need a new way of thinking regarding sustainability, but still in a beautiful way. This packaging is interesting and personal, and its reflecting the inside product. This concept really ticked all the boxes that we love, sustainable, beautiful and innovative.
WINNER Highest Level of Sustainability: BJØRKE 👇
Juryns motivering (engelska):
What happens when the package and the product is produced at the same place and partly with the same material? This concept shows a great possibility to eliminate steps in the supply-chain that will dramatically impact the sustainability performance of the product and package.
Clever, clean design, without glue and with cellulose-based thread.
WINNER Highest Level of User Friendliness: Ocho 👇
Juryns motivering (engelska):
Today we have big challenge within e-commerce packaging. Many products are sent with unnecessary use of space and are less user-friendly. This is an existing problem that will increase in the future.
This concept will create a hassle-free packaging experience because of its adjustable size, thru the whole value chain, including both the consumers and the logistics firms. With more awareness regarding sustainable packaging this will create more satisfied and returning consumers.
Som sagt, för att se alla bidragen, klicka här.
No responses yet