God fortsättning! Hoppas du haft en bra start på 2018.
Jag kommer i nästa blogginlägg och nyhetsbrev bjuda på trendspaning. Vad har vi att vänta 2018?
Håll utkik om en vecka.
Själv har jag haft en skön julledighet. Under våren kommer en del av mitt fokus vara på flytt och flyttlådor, då vi ska packa ihop vårt fina hem i Malmö och möta spännande och nya utmaningar i Stockholm.
När vi ändå är inne på ämnet hittade jag denna roliga och kreativ reklamkampanj av IKEA i Montreal, Kanada år 2012.
I Montreal flyttar ca en kvarts miljon invånare den 1 juli varje år och dagen kallas för Moving Day. Runt denna tidpunkt är flyttlådor en enorm bristvara. Därför skapade IKEA denna reklamkampanj där dom hängde upp fysiska flyttlådor på stan och uppmanande personer hur dom tillfälligt kunde använda flyttlådan som en möbel. På en av flyttlådans “flärpar” fanns en rabattkupong som kunde användas för att köpa en mer bestående möbel ifrån varuhuset. Enligt IKEA ökade besöksantalet i butik med 14-25 %.
Källa: Adweek.com
No responses yet