Att få vinflaskor direkt i din brevlåda kanske inte riktigt hade fungerat i Sverige men i Storbritannien fungerar det fint!
Precis som i Sverige ökar e-handeln varje år med 40 % och vinförsäljning är en växande marknad, inte minst i London.
Entreprenörföretaget Garçon Wines, med hemort i London, har utvecklat en vinflaska, som kan levereras direkt i din brevlåda.
Då en konventionell rund vinflaska i glas inte är ett alternativ är vinflaskorna platta och tillverkade i glasliknande plast. Vid leverans förpackas de i en platt, slimmad låda av wellpapp som passar perfekt i brevinkastet.
Målgruppen är personer mellan 18-35 år (Millennials), storstadsbor som arbetar och har inte tid att vänta på sin vinleverans eller att gå och handla. Intresset för kvalitetsviner har ökat kraftigt under de senaste tre åren och denna idé möter den växande efterfrågan.
Idén är väl anpassad att passa sin målgrupps livsstil, då Millennials gillar unicitet, innovationer och flexibla leveranser!
Källa: Packnyheter.se
No responses yet