New to the Category!

carlsberg-shampoo

concept_sunscreen

Är du mellan 25-34 år? Om svaret är ja! så tillhör du generationen Millennials.

Jag är själv en Millennial och Vi är dom illojal konsumenterna. Vi gillar varumärken som tar risker och samtidigt visar sitt higher purpose dvs sitt samhällsvärde. Sociala medier är en självklarhet i våra liv och vi gillar koncept med högt nyhetsvärde.

Därför vill jag med dagens inlägg lyfta en trend som vi kommer se allt mer av i framtiden. Kända varumärken lanserar koncept i nya produktkategorier för att marknadsföra sig och på så sätt få högre nyhetsvärde.

Ett exempel är Carlsberg som i år lanserade skönhets- och hudvårdsprodukter för män som endast går att beställa online. Ett annat exempel är KFC som i somras släppte en solkräm som luktar friterad kyckling. Alla vill väl lukta friterad kyckling på beachen, eller? Vid lansering såldes 3,000 tuber slut på 2h?!

Mer om Millennials kommer jag skriva om i mitt trendinlägg inför 2017, så håll utkik!

category:

Added value,Concept,Food,Innovation

No responses yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *