Nya snabbmatsförpackningar för 7 Eleven & Pressbyrån

Snabbmatsmarknaden växer och att äta en wrap, sallad eller en smörgås i farten blir allt vanligare. Samtidigt vill vi äta nyttigt och näringsrikt. För att möta efterfrågan har BVD formgivit de nya snabbmatsförpackningar för 7-Eleven och Pressbyrån.

Vi som konsumenter vill också se maten vi köper och samtidigt snabbt kunna se pris, ingredienser och energiinnehåll.

De vegetariska alternativen har fått ett särskiljande utseende så att de lätt går att urskilja från de övriga produkterna på hyllan.

Jag tycker BVD har lyckats bra, tydlighet är aldrig fel. Då jag gärna väljer ett vegetariskt alternativ så tycker jag att det är bra att den skiljer sig i utseende. IKEAs förpackningar har alltid haft en röd tråd av tydlighet och jag tycker mig se ett liknande tankesätt bakom detta koncept.

ff-1

ff-2

ff-3

ff-4

Källa foto: BVD
Källa: Packnet

category:

Concept,Food,Graphic design

8 Responses

  1. […] #Simplify my life Många av oss lever i en stressig vardag med många val. Genom val svarar vi också på frågorna; Vem är jag? & Vart hör jag hemma? Gör livet lättare för konsumenterna genom tydlig och enkel grafisk design. Låt konsumenter känna stor valfrihet men med en tydlig avgränsning. Med för många val blir vi förvirrade och olyckliga. Två lyckade exempel på detta är Linas Matkasse eller On-The-Go. […]

  2. […] #Simplify my life Många av oss lever i en stressig vardag med många val. Genom val svarar vi också på frågorna; Vem är jag? & Vart hör jag hemma? Gör livet lättare för konsumenterna genom tydlig och enkel grafisk design. Låt konsumenter känna stor valfrihet men med en tydlig avgränsning. Med för många val blir vi förvirrade och olyckliga. Två lyckade exempel på detta är Linas Matkasse eller On-The-Go. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *