Det är inte alla som vet att rätt mängd mörk choklad är nyttigt för hälsan. Studenten Ruth Pearson ville med sitt projekt Coco Chocolate lyfta fram detta. Hon gjorde det med hjälp av använda ord med dubbla budskap.
Jag tycker att det är helt underbart att choklad kan vara nyttigt. Och jag tycker att hon har lyckats bra med att lyfta fram detta budskap. Som jag nämt tidigare blir det mer populärt att göra förpackningar mer personliga och detta är ett typiskt sådant exempel. Texten hon använt sig av känns mycket personligt skriven.
Jag gillar när man experimenterar med typografin. Dock tror jag att många konsumenter kan tycka att det är svårt att läsa texten, speciellt om man har nedsatt syn.
På förpackningen i övrigt gillar speciellt den stora klistermärket och färgvalen.
Ruth Person har gjort fler inspirerade förpackningar bl.a. ‘Picnic to go’ för Waitrose samt ett eget re-branding/re-package projekt av tesco value. Mycket fina tycker jag.
No responses yet