Arla har valt att göra sin storsäljare mellanmjölken svart och grå, från inatt och en vecka framåt (det blir ca 2 miljoner förpackningar!).
Allt detta beror på kampanjen Earth Hour som drivs av Världsnaturfonden, WWF. Arla vill på detta sätt informera sina konsumenter att släcka ljuset mellan klockan 20.30-21.30 lördagen den 28:e mars.
Företaget som ligger bakom den fantastiska grafiska idén heter Milk.
Jag ser verkligen framemot att gå och köpa en svart och grå mellanmjölk imorgon!
Om du vill läsa mer gå in på Resumés webbsida.
2 Responses
Ja tur att det bara varar i en vecka, denna ser inte så god ut, man förväntar sig nästan att det ska flyta ut nån oljeliknande vätska. Jag skulle inte kunna dricka mjölk direkt ur en sån där burk.
Ja tur att det bara varar i en vecka, denna ser inte så god ut, man förväntar sig nästan att det ska flyta ut nån oljeliknande vätska. Jag skulle inte kunna dricka mjölk direkt ur en sån där burk.